Τρίτη, 12 Ιουνίου 2012

ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΑΚΤΟΠΛΟΙΚΩΝ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Τη Παρασκευή 8 Ιουνίου συνεδρίασε το Συμβούλιο Ακτοπλοικών Συγκοινωνιών (Σ.Α.Σ ) του Υπουργείου Ανάπτυξης (πρώην Ναυτιλίας), με περισσότερα από 40 θέματα. Τον Πόρο αφορούσαν δύο θέματα:

1. Η αίτηση τροποποίησης δρομολογίων της Πορθμειακής Γραμμής Πόρου -Γαλατά από την Κοινοπραξία Πόρου-Γαλατά &
2. Η αίτηση της Ναυτιλιακής Εταιρείας Σύμης για δρομολόγηση του Ε/Γ-Ο/Γ Πρωτέας στην γραμμή Πειραιάς-Αίγινα-Μέθανα-Πόρος.

Στη συνεδρίαση παρέστη αντιπροσωπεία του Δήμου Πόρου με επικεφαλής το Δήμαρχο κ. Δημήτρη Στρατηγό , την Αντιδήμαρχο κα Ματούλα Μητσοπούλου  και τους Δημοτικούς Συμβούλους:  Ρίτα Μάνδηλα , Νάγια Κοράλλη  -εκπροσωπώντας την αντιπολίτευση- και Δημήτρη Συξέρη , Πρόεδρο της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Δήμου Πόρου, ο οποίος εκπροσώπησε και τον Εμπορικό-Επαγγελματικό Σύλλογο Πόρου.

Τις θέσεις του Δήμου ανέλυσε αρχικά ο Δήμαρχος ενώπιον του Συμβουλίου, ενώ στην ίδια γραμμή κινήθηκαν τόσο η κα Κοράλλη, όσο και ο Πρόεδρος της Ε.Τ.Α.Π κ. Συξέρης, οι οποίοι αναφέρθηκαν στην οικονομική ζημία και κοινωνική αναστάτωση που θα προκαλέσει ενδεχόμενη υιοθέτηση από τα μέλη του Σ.Α.Σ, της αίτησης της Κοινοπραξίας για μείωση κατά 50% των δρομολογίων Πόρου-Γαλατά από 1/11/2012 - 30/10/2013.

Η παρουσία της Αντιπροσωπείας ήταν πολύ εποικοδομητική  και δυναμική, δίνοντας με σαφήνεια την εικόνα της υφιστάμενης κατάστασης και την μεγάλη ανατροπή που θα επιφέρει η μείωση των δρομολογίων των φέρρυ. Από την πλευρά του τόσο ο Πρόεδρος του Σ.Α.Σ όσο και ο Γ.Γ. Λιμένων του Υπουργείου Ανάπτυξης, απεύθυναν ερωτήσεις στον κ. Δήμαρχο και στον κ. Συξέρη, σχετικές με στατιστικά στοιχεία της Πορθμειακής Γραμμής, ενώ κανένα από τα υπόλοιπα μέλη του Συμβουλίου, δεν έκανε κάποια παρέμβαση. Ο Δήμαρχος κατέθεσε στον Πρόεδρο του Σ.Α.Σ απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου με θέσεις και προτάσεις σχετικά με το ζήτημα των δρομολογίων, ενώ ο κ. Συξέρης κατέθεσε αντίστοιχη επιστολή του Ε.Ε.Σ.Π.

Η απόφαση αναμένεται τις επόμενες ημέρες, ενώ σημειώνεται πως το Σ.Α.Σ είναι γνωμοδοτικό όργανο του Υπουργείου Ανάπτυξης και δεν έχει δεσμευτικό χαρακτήρα για τον Υπουργό. Αυτή είναι μια σημαντική παράμετρος που πρέπει να αξιοποιηθεί από τους ενδιαφερόμενους φορείς (Δήμος, Ε.Τ.Α.Π, Επαγγελματικοί Σύλλογοι), καθώς και τους Πολίτες του Πόρου, σε περίπτωση που το Σ.Α.Σ υιοθετήσει την ζημιογόνα για την οικονομία του νησιού πρόταση της Κοινοπραξίας. 

Πρέπει να υπάρξει μεγάλη πολιτική πίεση προς τους τοπικούς βουλευτές και πολιτευές της Α' Πειραιά - ιδιαίτερα ενόψει των εκλογών της 17ης Ιουνίου - με σκοπό να δεσμευτούν για ανατροπή τυχόν έγκρισης του Σ.Α.Σ στο αίτημα για μείωση των δρομολογίων των φέρρυ. Μόνο με ασφυκτική πίεση και δυναμικές δράσεις μπορεί να αποτραπεί η οικομομική και κοινωνική εξαθλίωση που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια η τεράστια μείωση των δρομολογίων των φέρρυ Πόρου-Γαλατά (κατά 50%). 

Η τακτική συγκοινωνία του Πόρου με την απέναντι Πελοποννησιακή Ακτή, είναι ιδιαίτερα σημαντική και κρίσιμη για την επιβίωση του συνόλου των επιχειρήσεων του νησιού (τουριστικών και μη), λόγω  του ότι η οικονομία του νησιού είναι κατά 95% προσανατολισμένη στον Τουρισμό (Πολυήμερης Αναψυχής και Σαββατοκύριακου). 

Η εύκολη προσβασιμότητα με το αυτοκίνητο , μέσω Ε.Ο Αθηνών-Κορίνθου και Επιδαύρου-Γαλατά, αναιρείται με την απόφαση για αραίωση των δρομολόγιων της πορθμειακής γραμμής Πόρου-Γαλατά, με αποτέλεσμα ο Πόρος να «απομακρύνεται» κατά μια ακόμα ώρα από την Αθήνα (όσο θα χρειαστεί να περιμένει στο Γαλατά για το επόμενο δρομολόγιο).
  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου