Σάββατο, 24 Σεπτεμβρίου 2011

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ & ΜΕΙΩΣΗ ΤΕΛΩΝ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αρκετά Σημαντικά θέματα συζητήθηκαν στο Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής (Π.Σ.Α), την Πέμπτη 22/9 στο Αμφιθέατρο του Υπουργείου Μεταφορών.  Τα δύο από αυτά (Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα/Αττική 2021 & Μείωση Τελών στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος) , είχαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα νησιά του Αργοσαρωνικού. 
Ο Αντιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δημήτρης Κατσικάρης  και ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Σπύρος Σπυρίδωνας , είχαν προσκαλέσει  εκπροσώπους των Δήμων του Αργοσαρωνικού να παρακολουθήσουν την συνεδρίαση. Από το Πόρο παρέστη ο Δήμαρχος κ. Δημήτρης Στρατηγός, ο Αντιδήμαρχος κ. Βαγγέλης Ζεντέλης , ο Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Πόρου κ. Δημήτρης Συξέρης, καθώς και τα μέλη της Ε.Τ.Α.Π κ. Χαράλαμπος Τσούκας και Στάθης Αλεξόπουλος. Από την Αίγινα παραβρέθηκε ο Πρόεδρος του Δ.Σ και Πρόεδρος της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης Αίγινας κ. Πέτρος Πετρίτης και από το Αγκίστρι , ο Αντιδήμαρχος κ. Χρήστος Τζάνος

ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΘΗΝΑ/ΑΤΤΙΚΗ 2011-2021
Το πρώτο θέμα που συζητήθηκε ήταν το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα/Αττική 2011-2021 (Ρ.Σ.Α/Α) . Η σημασία του Ρυθμιστικού Σχεδίου πολύ μεγάλη για το μέλλον της Αττικής και ιδιαίτερα για τις χρήσεις γής και τις αναπτυξιακές προοπτικές κάθε περιοχής ξεχωριστά. Για το σκοπό αυτό είχαν προσκληθεί από τον Περιφερειάρχη κ. Γ.Σγουρό εκπρόσωποι του Οργανισμού που συνέταξε το Ρυθμιστικό Σχέδιο με επικεφαλής τον Πρόεδρο του, καθηγητή κ. Γιάννη Πολύζο.
Σύμφωνα με τον κ. Σγουρό και τον κ. Πολύζο, θα ακολουθήσουν τουλάχιστον 2 ακόμα συνεδριάσεις του Π.Σ.Α με το ίδιο θέμα πριν η Περιφέρεια πάρει θέση επί της ουσίας του Ρυθμιστικού Σχεδίου. Μάλιστα ο κ. Σγουρός ανέφερε πως ορίστηκε ως Σύμβουλος της Περιφέρειας το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για την καλύτερη αξιολόγηση των στοιχείων του Ρ.Σ.Α/Α 

Ο κ. Πολύζος μαζί με τους συνεργάτες του έκανε μια ωριαία παρουσίαση των βασικών παραμέτρων και Στρατηγικών που ακολουθεί το Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας/Αττικής.
«Οι βασικοί πυλώνες του συνολικού πλέγματος των στρατηγικών και πολιτικών που προωθούνται είναι οι εξής:
·Περιβάλλον, ως σημαντικός πόρος για όλους, για  το μέλλον της κοινωνίας και ως άξονας για τη βιώσιμη ανάπτυξη.
·Παραγωγή, ως προϋπόθεση και βασικός μοχλός οικονομικής και κοινωνικής βιωσιμότητας.
·Πολιτισμός, ως έννοια που διαπερνά και περιέχει όλες τις επιμέρους εκφράσεις και συνιστώσες της κοινωνίας.
·Κοινωνική συνοχή, ως κατεξοχήν ζητούμενο σε περιόδους μετάβασης / κρίσης.
·Αστική αναζωογόνηση, με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις και αστικές αναπλάσεις, ως μέσο για την εξασφάλιση συνεκτικής αστικής δομής, την αναβάθμιση της πόλης, τη μείωση του οικολογικού αποτυπώματος αλλά και την ενεργοποίηση της οικοδομικής δραστηριότητας, με στροφή προς περιβαλλοντικά φιλικές και ενεργειακά αποδοτικές κατευθύνσεις.»

Στη συνέχεια ακολούθησαν αρκετές ερωτήσεις από τους Περιφερειακούς Συμβούλους όλων των παρατάξεων προς τον κ. Πολύζο,  από τις σημαντικότερες ήταν:

«Με ποιο τρόπο η σχεδίαση του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας/ Αττικής θα συνδυαστεί με τις διαδικασίες του FAST TRACK που εξήγγειλε η Κυβέρνηση, τη στιγμή που από τη φύση του η συγκεκριμένη διαδικασία προσέλκυσης και υλοποίησης επενδύσεων δεν θα υπακούει σε κανένα Ρυθμιστικό Σχέδιο και Οικιστικούς Κανόνες;»

«Έχει ληφθεί υπόψη για το σχεδιασμό της επερχόμενης δεκαετίας η υπάρχουσα οικονομική κρίση η οποία μάλλον θα επιδεινωθεί παρά θα βελτιωθεί;»

«Πως θα γίνει σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα τέτοια ανασυγκρότηση του Οικιστικού Ιστού της Αττικής τη στιγμή που για πολύ μικρότερης εμβέλειας έργα υπήρξε πολυετής  καθυστέρηση με διάφορα νομικά εργαλεία (Σ.τ.Ε , Άρειος Πάγος κλπ)»

Ο Πρόεδρος του Ρ.Σ.Α/Α ανέφερε πως θα υπάρξει προσπάθεια προσαρμογής του Ρυθμιστικού Σχεδίου στα νέα δεδομένα της οικονομίας, αν και μια εκ των μελών της αποστολής του Οργανισμού ανέφερε πως με τον νέο χρόνο πρέπει να είναι σε ισχύ το Ρ.Σ. Ο Περιφερειάρχης κ. Σγουρός ζήτησε από το Προεδρείο  να καταγραφούν οι ερωτήσεις για να απαντηθούν από τον κ. Πολύζο και του συνεργάτες του σε επόμενη συνεδρίαση του Π.Σ.Α.

ΜΕΙΩΣΗ ΤΕΛΩΝ ΕΛ.ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ
Το δεύτερο θέμα που συζητήθηκε στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ήταν η πρόταση για μείωση των τελών του Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας. Στο συγκεκριμένο θέμα υπήρξε μια μικρή διένεξη λόγω του ότι είχε εγγραφεί στην Ημερήσια Διάταξη ως 26ο και λόγω χρόνου ενδεχομένως να μην υπήρχε διαθέσιμος χρόνος να συζητηθεί (το πρώτο θέμα διήρκησε 3 ½ ώρες). Το θέμα είχε τεθεί για συζήτηση σε προηγούμενη συνεδρίαση από τον κ. Σπυρίδωνα και είχε γίνει ομόφωνα αποδεκτό. 

Κατόπιν πρότασης του κ. Σ.Σπυρίδωνα και έγκρισης από το Προεδρείο, αποφασίστηκε η κατ’ εξαίρεση συζήτηση του σαν 2ο θέμα, λόγω και των καλεσμένων. Εκτός από τους εκπροσώπους των Δήμων του Αργοσαρωνικού, παρέστησαν και μίλησαν ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Ξενοδόχων Ελλάδας κ. Γιάννης Ρέτσος και ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών  κ. Κωνσταντίνος Τσοβίλης

Οι δύο καλεσμένοι εκπρόσωποι του Τουρισμού μίλησαν με μελανά χρώματα για τις επιδόσεις του αεροδρομίου της Αθήνας στην προσέλκυση επισκεπτών και ειδικότερα στην μεγάλη μείωση των πτήσεων χαμηλού κόστους (τσάρτερ) τα τελευταία χρόνια. Αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν, στο υψηλό κόστος των τελών  στάθμευσης και προσγείωσης/απογείωσης των αεροσκαφών στο Ελ. Βενιζέλος. Μάλιστα αναφέρθηκαν εντυπωσιακά νούμερα που αποδεικνύουν το ότι το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι το λιγότερο ανταγωνιστικό από όλα τα αεροδρόμια της Μεσογείου με διαφορές έως και 390% σε σχέση με ορισμένα αεροδρόμια όπως της Ισπανίας. 

Ο Δήμαρχος Πόρου κ. Δ. Στρατηγός, μίλησε για τα δεδομένα της μειωμένης τουριστικής κίνησης στον Πόρο και της ευρύτερης περιοχή της Τροιζηνίας, λόγω της ακριβής τιμολογιακής πολιτικής του Ελ. Βενιζέλος στις πτήσεις τσάρτερ. Ζήτησε την συνδρομή του Π.Σ.Α στην προσπάθεια για αλλαγή αυτής της πολιτικής , τονίζοντας τον αντίκτυπο στην κατεξοχήν τουριστική περιοχή της Αττικής που είναι τα νησιά του Αργοσαρωνικού.  

Ο Εισηγητής της Περιφέρειας Ανιπεριφερειάρχης Νήσων κ. Δ. Κατσικάρης, παρουσίασε την πρόταση για μείωση των τελών του Ελ. Βενιζέλος κατά 35-40% και ανέφερε με χαρακτηριστικό τρόπο πως το συγκεκριμένο θέμα είναι πολύ σημαντικό για την Αττική και τα νησιά της.  Μάλιστα παρουσίασε στοιχεία από την υπάρχουσα σύμβαση παραχώρησης της διαχείρισης του αεροδρομίου στην Κοινοπραξία της Hochtief- Ελληνικού Δημοσίου και το ενδεχόμενο για την παράταση της Σύμβασης για ακόμα 20 χρόνια. Σε αυτά τα πλαίσια της διαπραγμάτευσης κινήθηκε η εισήγηση του. 

Ιδιαίτερα καυστικός και πολύ αναλυτικός ήταν ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Σ. Σπυρίδων, ο οποίος  ανέδειξε το θέμα του ακριβού αεροδρομίου στις πραγματικές του διαστάσεις, τονίζοντας πως ο Περιφερειάρχης κ. Σγουρός έχει την δυνατότητα να καταστεί ο Ήρωας της Αττικής και να συσπειρώσει όλες τις παρατάξεις του Π.Σ, εάν πετύχει την μείωση των πολύ ακριβών τελών του Ελ. Βενιζέλος. Μάλιστα ενημέρωσε την Ολομέλεια του Π.Σ πως έχει εξουσιοδότηση από την Easy jet να δηλώσει πως εφόσον μειωθούν κατά 40% τα σχετικά τέλη θα αυξηθούν μόνο από την συγκεκριμένη αεροπορική εταιρεία από 300.000 σε 1.000.000 οι επισκέπτες της Αττικής σε ένα χρόνο. 

Ο κ. Σπυρίδωνας έδωσε σημαντικά στοιχεία από την δυναμική των Τουριστικών Επιχειρήσεων της Αττικής και των νησιών του Αργοσαρωνικού, προβάλλοντας με συγκεκριμένα παραδείγματα πως χωρίς καμία επένδυση , παρά μόνο με τη μείωση των τελών κατά 40%, μπορεί να επέλθει ετήσια αύξηση του τουριστικού τζίρου κατά 500 εκατομμύρια ευρώ στην αττική εκ των οποίων τα 200 εκατομμύρια μόνο στην περιοχή του Αργοσαρωνικού. 

Ολοκληρώνοντας τη γεμάτη συναισθηματική  φόρτιση εισήγηση του, ο κ. Σπυρίδωνας πρότεινε για την αποτελεσματικότερη πίεση στα αρμόδια Υπουργεία , να μην σταθούν απλά σε ένα ψήφισμα-απόφαση του Π.Σ, αλλά να εξουσιοδοτήσουν τον Περιφερειάρχη κ. Σγουρό μαζί με μια ολιγομελή Επιτροπή να προβούν σε όλες τις αναγκαίες επαφές για την επίτευξη του τελικού σκοπού που είναι η μείωση του κόστους του Ελ. Βενιζέλος και η προσέλκυση πτήσεων χαμηλού κόστους (τσάρτερ). 

Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν επί του θέματος περισσότεροι από 10 Περιφερειακοί Σύμβουλοι, οι οποίοι ανέδειξαν και άλλες πλευρές του θέματος με τα ακριβά τέλη του αεροδρομίου της Αθήνας. Υπήρξαν ορισμένες απόψεις για δημιουργία νέου αεροδρομίου σε απόσταση έως 50 χλμ από το Σύνταγμα (Τανάγρα, Ελευσίνα, Θήβα κλπ), άλλες απόψεις για αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροδρομίου του Ελληνικού, αλλά όλοι συμφώνησαν με την προσπάθεια για μείωση των τελών του Ελ. Βενιζέλος τουλάχιστον για τις πτήσεις τσάρτερ.
Ο Περιφερειάρχης κ. Σγουρός τόνισε την σημαντική συνεργασία του κ. Κατσικάρη με τον κ. Σπυρίδωνα για την προώθηση του συγκεκριμένου θέματος και ανέφερε πως το θέμα είναι ύψιστης προτεραιότητας για τον ίδιο και την Περιφερειακή Αρχή. 

Έπειτα από σειρά διευκρινήσεων από τις παρατάξεις και το Προεδρείο του Π.Σ, επιτεύχθηκε η κατά Πλειοψηφία Απόφαση – Ψήφισμα που εγκρίνει την Εισήγηση του κ. Κατσικάρη με την προσθήκη της πρότασης του κ. Σπυρίδωνα για εξουσιοδότηση του κ. Σγουρού για απευθείας διαπραγμάτευση με τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών,. Οικονομικών και Εξωτερικών. 


Η ΠΛΗΡΗΣ ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ κ. Δ.ΚΑΤΣΙΚΑΡΗ
«Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι, όπως γνωρίζετε ανακοινώθηκε πρόσφατα ότι επελέγησαν οι σύμβουλοι σχετικά με την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, στο Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε. Ειδικότερα, οι τράπεζες BNP Paribas και Εθνική Τράπεζα ορίστηκαν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, ενώ η Δικηγορική Εταιρεία Μπερνίτσα, ως νομικός σύμβουλος για την παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Οι ενέργειες αυτές γίνονται στα πλαίσια της πολιτική της κυβέρνησης για προώθηση της παράτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών  καθώς και τη μελέτη των βέλτιστων επιλογών για την αξιοποίηση της συμμετοχής του Δημοσίου στην εταιρεία. 

 Όπως γνωρίζετε με το νόμο 2338/1995 έγινε η Κύρωση της Σύμβασης Ανάπτυξης του νέου Διεθνούς Αεροδρομίου της Αθήνας στα Σπάτα και η ίδρυση της εταιρίας "Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών Α.Ε." (ΦΕΚ Α΄ 202/14.9.1995). Στο νόμο περιλαμβάνεται ρήτρα αποκλειστικότητας.  Συγκεκριμένα προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι: 

 ¨Το Ελληνικό Δημόσιο θα εξασφαλίσει ότι κατά τη διάρκεια της Συμβατικής Περιόδου:  (α)προ της εικοστής επετείου από της Ημερομηνίας Έναρξης της παρούσας Σύμβασης, ουδέν νέο ή υπάρχον αεροδρόμιο θα αναπτυχθεί ή βελτιωθεί ή αναβαθμισθεί με τη συνδρομή του Ελληνικού Δημοσίου, ώστε να καταστεί διεθνές αεροδρόμιο εντός ακτίνας 100 χιλιομέτρων από την Πλατεία Συντάγματος της Αθήνας¨ και συνεχίζει με τις υπόλοιπες ρήτρες αποκλειστικότητας. 

 Η διάταξη αυτή δημιουργεί αρκετά προβλήματα στην ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης με πτήσεις τσάρτερ αφού αποκλείει άλλα αεροδρόμια όπως της Ελευσίνας από αυτές ενώ παράλληλα αποκλείει τη δημιουργία νέου μικρού αεροδρομίου για πτήσεις τσάρτερ, που αποτελεί διαχρονικό αίτημα των τουριστικών παραγόντων των νησιών του Αργοσαρωνικού.  Συζητήσαμε το θέμα αυτό με τους αρμόδιους τουριστικούς παράγοντες και η πρόθεσή μας είναι να διαμορφώσουμε από κοινού μια πρόταση σε συνεργασία με το ΣΕΤΕ, τον Σύνδεσμο Αντιπροσώπων Αεροπορικών Εταιρειών ΣΑΑΕ και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς. 

Θεωρούμε το θέμα πολύ σοβαρό και γιαυτό το φέρνουμε προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο προκειμένου την πρόταση που θα προκύψει να θέσουμε υπόψη της Κυβέρνησης με την ευκαιρία της συζητούμενης παράτασης της σύμβασης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Συγκεκριμένα: Η χρονική επιμήκυνση της σύμβασης προτείνουμε να συμπεριλάβει τα ακόλουθα: 

Πρώτον: Να μειώσει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών τα τέλη και τις χρεώσεις για όλους τους χρήστες κατά 35-40% (αεροπορικές εταιρίες, εταιρίες handling κλπ). 

Δεύτερον: Όσον αφορά στις εταιρίες handling, που όπως ξέρουμε λειτουργούν τα αεροδρόμια, θα πρέπει να ζητήσουμε τη μείωση του λειτουργικού κόστους τους, π.χ. ενοίκια, parking κλπ., το οποίο κόστος είναι έσοδο για το αεροδρόμιο και επιβαρύνει αντιστοίχως τις αεροπορικές εταιρίες που πληρώνουν το handling. Οι αεροπορικές εταιρίες θα επωφεληθούν τόσο από τις μειώσεις των parking/landing fees, όσο και από τις χαμηλότερες τιμές που θα έχουν στο handling (αφού παίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση του κόστους τους και κατ’ επέκταση στο κόστος του ελληνικού τουριστικού πακέτου).
 Ας σημειωθεί ότι η απελευθέρωση των υπηρεσιών επίγειας εξυπηρέτησης στα 5 μεγαλύτερα αεροδρόμια έχει επιφέρει μείωση στο κόστος εξυπηρέτησης μεγαλύτερη του 30 %. Με το νόμο 3913 υλοποιείται η απελευθέρωση των υπηρεσιών αυτών και στα υπόλοιπα αεροδρόμια της χώρας. 

Τρίτον: Να ελαττωθεί ο χιλιομετρικός περιορισμός από 100 χλμ. σε 50 χλμ. για ένα δεύτερο αεροδρόμιο στην Αττική 

Τέταρτον: Να ενεργοποιήσει το Satellite με μειωμένες χρεώσεις κατά 35% (βλ. αεροδρόμιο Κοπεγχάγης). 

 Κυρίες και Κύριοι Συνάδελφοι,
Το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν έχει πετύχει, σε επιθυμητό βαθμό, να γίνει HUB μεταξύ Ασίας και Ευρώπης και αποτρέπει αρκετές αεροπορικές εταιρίες, ανάμεσά τους εταιρίες χαμηλού κόστους, να εκτελέσουν δρομολόγια προς την Αθήνα. Το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης, αντίθετα, έχει γίνει πόλος έλξης πολλών εταιριών και καθιερώνεται ως κομβικό αεροδρόμιο της ευρύτερης περιοχής με αλματώδεις αυξήσεις στο μεταφορικό του έργο.  

Η κύρια αιτία που το αεροδρόμιο της Αθήνας δεν έχει γίνει HUB είναι το πολύ υψηλό κόστος χρήσης του. Σήμερα, κι ενώ διανύουμε περίοδο βαθιάς ύφεσης, ο ΔΑΑ βρίσκεται στη δεύτερη θέση μεταξύ των ακριβότερων αεροδρομίων της Ευρώπης μετά το Λονδίνο / Χήθροου. Το κόστος αυτό διαμορφώθηκε σε αυτά τα επίπεδα κυρίως λόγω του περιορισμού της περιόδου εκμετάλλευσης του αεροδρομίου.  Είναι επιτακτική ανάγκη η κυβέρνηση να ολοκληρώσει το συντομότερο δυνατό τις διαπραγματεύσεις με την κοινοπραξία της Hochtief για τη χρονική επέκταση της σύμβασης εκμετάλλευσης με βασικό αντάλλαγμα τη μείωση των χρεώσεων προς τους επιβάτες, τις αεροπορικές, τις εταιρίες επίγειας εξυπηρέτησης κλπ, κατά 25% τουλάχιστον. 

Η προσπάθεια για προσέλκυση εταιριών χαμηλού κόστους στην περιφέρεια, δεν θα έχει, δυστυχώς, κανένα όφελος για την Αθήνα, διότι, όπως αναφέρθηκε και παραπάνω, οι χρεώσεις του ΔΑΑ είναι απαγορευτικές. Η Αθήνα δεν μπορεί να γίνει διαμετακομιστικός κόμβος και οι εταιρίες LCC θα συνεχίσουν να μην την εντάσσουν στους  προορισμούς τους ή στις κατά τόπο βάσεις τους λόγω του πολύ υψηλού κόστους.  Επιπλέον, και λόγω του υψηλού ανταγωνισμού από άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, οι εταιρίες LCC προτιμούν να δημιουργούν τοπικές βάσεις σε άλλες πόλεις εκτός των Αθηνών.  Λ.χ. η easyjet επιχειρεί από 10 διαφορετικές βάσεις/αεροδρόμια στην Ευρώπη, αλλά όχι από την Αθήνα. 

Η σύμβαση για το αεροδρόμιο των Σπάτων (Ν. 2338/95, άρθρο 3.2 περί Αποκλειστικότητας, ΦΕΚ 202Α, 14.09.95) απαγορεύει, όπως προανέφερα, τη λειτουργία άλλου αεροδρομίου με τη συνδρομή του Δημοσίου σε ακτίνα 100 χλμ. από την πλατεία Συντάγματος. Αξίζει να διερευνηθεί πώς εννοείται η συνδρομή του Δημοσίου ή ακόμα και να ενσωματωθεί στις διαπραγματεύσεις της επιμήκυνσης της σύμβασης με την κοινοπραξία της Hochtief η άρση της αποκλειστικότητας, διότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν κοντινά αεροδρόμια. Η δημιουργία νέου αεροδρομίου θα μπορούσε να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τον ΔΑΑ. Θα προσέλκυε LCC, θα μπορούσε να γίνει βάση για τη Γενική Αεροπορία και τα ιδιωτικά αεροσκάφη, αλλά και κέντρο επισκευαστικό και εκπαίδευσης, με προφανή οφέλη τόσο για τον τουρισμό, όσο και για την οικονομία γενικά.»
Πηγή.mesogianews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου