Τετάρτη, 12 Μαρτίου 2014

ΣΤΟΝ ΠΟΡΟ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΟ ΤΟΥ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ !

Μετά από πολύμηνη προετοιμασία που περιλάμβανε οικονομικές διαδικασίες, αξιολόγηση των υποψηφίων εταιρειών και επαφές με τις Αρμόδιες Αρχές και Φορείς, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Πόρου, αποφάσισε να αναθέσει στην εταιρεία "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ Α.Ε" την δημιουργία του τεχνικού φακέλου για την αδειοδότηση του Υδατοδρομίου του Πόρου. Το Υδατοδρόμιο αποτελεί Στρατηγική Επιλογή του Δήμου Πόρου και του Δ.Λ.Τ για την ανάπτυξη του Τουρισμού του νησιού. Μάλιστα για το σκοπό αυτό ο Πρόεδρος του Δ.Λ.Τ κ. Δημήτρης Στρατηγός είχε αποστείλει τον περασμένο Νοέμβριο σχετική επιστολή στον Περιφερειάρχη Αττικής κ. Σγουρό και τον Αντιπεριφερειάρχη Νήσων κ. Κατσικάρη, ζητώντας να αποτελέσει ο Πόρος την έδρα των Υδατοδρομίων του Αργοσαρωνικού. Ο κ. Δημήτρης Κατσικάρης, ανταποκρινόμενος άμεσα δήλωσε πως η Περιφέρεια Αττικής θα χρηματοδοτήσει την κατασκευή του Υδατοδρομίου του Πόρου.  

Η Αντιπρόεδρος του Δ.Λ.Τ κα Ματούλα Μητσιοπούλου και το μέλος κ. Δημήτρης Συξέρης, είχαν ασχοληθεί πολύ καιρό με το ζήτημα και είχαν έρθει σε επαφή με τις 2 εταιρείες που είχαν υποβάλει σχετικές προτάσεις, με την Περιφέρεια Αττικής και με σειρά Λιμενικών Ταμείων και Οργανισμών Λιμένος, ώστε η τελική επιλογή να είναι η καλύτερη δυνατή και να διασφαλίζει τα συμφέροντα τόσο του Δ.Λ.Τ όσο και συνολικά του Πόρου. Η εταιρεία "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ Α.Ε"  που επιλέχθηκε τελικά, αποτελεί ιδιαίτερα αξιόπιστη εταιρεία και έχει ήδη αναλάβει την αδειοδότηση των Υδατοδρομίων της Κέρκυρας, των Παξών, του Ρεθύμνου, του Λαυρίου, της Ραφήνας κλπ. Ο Πρόεδρος της εταιρείας κ. Αναστάσιος Γκόβας είναι ο άνθρωπος που έφερε πρώτος τα Υδροπλάνα στην Ελλάδα πριν 10 χρόνια. 

Η δημιουργία του Υδατοδρομίου Πόρου μετά την τυπική έγκριση της απόφασης του Δ.Λ.Τ, από τις Αρχές, θα ακολουθήσει τα παρακάτω στάδια:

1. Σύναψη Σύμβασης με την Ανάδοχο εταιρεία για την δημιουργία των Εγχειριδίων και του τεχνικού φακέλου και κατάθεση στο Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την Αδειοδότηση.
2. Κατασκευή του Υδατοδρομίου Πόρου με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής / Περιφερειακή Ενότητα Νήσων. 
3. Έναρξη Επιχειρησιακής Λειτουργίας του Υδατοδρομίου Πόρου για Τακτικές πτήσεις και Μισθωμένες πτήσεις (Charter). 

Η δημιουργία του Υδατοδρομίου Πόρου, το οποίο θα ανήκει στην ιδιοκτησία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Πόρου, θα προσδώσει σημαντική Υπεραξία όχι μόνο στο Δ.Λ.Τ αλλά και σε ολόκληρο το νησί του Πόρου και την ευρύτερη περιοχή της Τροιζηνίας, βελτιώνοντας τις δυνατότητες ανάπτυξης του Τουρισμού, ιδιαίτερα μεσαίων και υψηλών απαιτήσεων.  

Η Ανάπτυξη των Υδατοδρομίων και η εμφάνιση των Υδροπλάνων στην Ελλάδα έχει περάσει από...40 κύματα. Ξεκίνησε σχεδόν πριν 10 χρόνια με πτήσεις κυρίως στην Δυτική Ελλάδα (Πάτρα, Ιόνιο, Ιωάννινα), αλλά λόγω έλλειψης του κατάλληλου θεσμικού πλαισίου, σταμάτησε άδοξα λίγα χρόνια μετά. Το 2013 ψηφίστηκε ο Ν. 4146 κεφ. Ε (Ίδρυση , Λειτουργία και Εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών), που καθόριζε τις διαδικασίες για τα Υδατοδρόμια. Στις αρχές του προηγούμενου μήνα, το Υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου εξέδωσε ειδική εγκύκλιο για την αδειοδότηση των Υδατοδρομίων, ενώ μόλις λίγες ημέρες πριν, συστάθηκε και η Αρμόδια Επιτροπή για την Αδειοδότηση των Υδατοδρομίων. 

Σύμφωνα με τις έως τώρα προβλέψεις των αρμόδιων της εταιρείας "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑ Α.Ε", το κόστος ενός τακτικού δρομολογίου Πειραιάς-Πόρος ή Λαύριο-Πόρος θα κυμανθεί στα 30-40 ευρώ ενώ θα υπάρχουν ειδικές προσφορές και πακέτα. Σημαντικό στοιχείο για την επιχειρησιακή δράση των Υδροπλάνων αποτελεί το γεγονός πως θα μπορούν να υπάρξουν τακτικές ή έκτακτες πτήσεις Υδροπλάνων από/προς τον Πόρο και οποιοδήποτε άλλο Αδειοδοτημένο Υδατοδρόμιο της Ελλάδας ή του Εξωτερικού (Ιταλία, Κύπρος κλπ).

Οι δυνατότητες που ανοίγονται είναι πολύ μεγάλες και το πρώτο βήμα έγινε. Το πρώτο Υδατοδρόμιο του Αργοσαρωνικού θα γίνει στον Πόρο!





1 σχόλιο:

  1. Κατ'αρχήν ένα μεγάλο μπράβο γιατί επιτέλους το ΔΛΤ αρχισε να ξυπνάει.Χωρίς να θέλω να φανώ κάπως το ΔΛΤ έχει και πρόεδρο και μέλη συγχαρητήρια λοιπον και σάυτους.Τσούκας Μπάμπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή